جهان بیمار بود و آیینه معصوم!

۱۳۹۲ دی ۲۳, دوشنبه

چرا دیدن پورنو خوب نیست



بعد از خوندن مقاله صدای آلمان درباره تاثیرات سوئ فیلم های پورنو ذهن من راستش همچنان درگیر این موضوع باقی مونده بود. برای من از لحاظ حسی روشن بوده و هست  که دیدن فیلم های پورنو مخربه اما دلیلش به وضوح کلام نیومده بود.  تا همین چند لحظه پیش که ناگهان احساس کردم جملاتی در ذهنم رها شد. جملاتی که در واقع تونستن حسم رو تشریح کنن و مدلل . حداقل برای خودم.

دیدن فیلم پورنو به  ارتقا کیفیت رابطه جنسی کمکی نمی کنه به یک دلیل ساده:

چون فیلم پورنو رابطه جنسی رو به چند دستورالعمل تنزل می ده.

در حالیکه رابطه جنسی فرصتی استثنایی برای کشف و شهود در تن هست اگر ذهن آزاد باشه از همه ی پیش فرض ها. در این رابطه هیچ چیز به اندازه ذهنی که درگیر اجرای یک چک لیست عملیاتی هست باعث تنزل کیفیت احساس لذت نمی شه .
و این کاریه که فیلم های پورنو می کنن. اونها ناخودآگاه به ذهن بیننده یک چک لیست می دن . چک لیستی با این عنوان که :
هی! برای لذت بیشتر این کارها رو انجام بده!

در واقع لذت توصیف کمی برای آن دریافتی ست که در حین این رابطه می تونه برای فرد اتفاق بیفته. اگر ذهن کاملا آزاد باشه در حالیکه  فیلم پورنو پیشاپیش با پر کردن ذهن بیننده این فرصت رو ازش می گیره.

رابطه جنسی می تونه یک برنامه تکراری ناگزیر نباشه ... می تونه خیلی خلاقانه و شکوفا کننده باشه چرا که این رابطه جزو معدود مواردی هست که به افراد تمرکز عمیقی می ده  ... تمرکز در عمیق ترین لایه های حسی بدن ... و یک تجربه منحصر به فرد رهایی از قید زمان و مکان ... حسی عمیق در لحظه ... که می تونه منجر به تجربه های  معرفتی در عین  احساس رهایی بشه .

به نظر من لازم نیست افراد دنبال هیچ آموزشی جز روش های پیشگیری باشند . خام بودن در این رابطه نه تنها می تونه یک ضعف نگران کننده نباشه بلکه می تونه یک فرصت باشه. یک فرصت هیجان انگیز برای کشف خود. خام و طبیعی. اگر شخص با اعتماد به نفس یک کاشف واردش بشه . هیجان ورود به سرزمین ناشناخته خود ... تن خود!
و لذتی همراه با هیجان و شناخت رو تجربه کنه.
 

ذهن رو باید خالی گذاشت و به تن اعتماد کرد تا خودش خودش رو کشف کنه ... مسیر این کشف می تونه فوق العاده هیجان انگیز ، لذت بخش و همراه با دریافت های عمیقی از خود به خود باشه اگه به خود اعتماد کرد.   بی نیاز از دستورالعمل های پورنو.




۲ نظر:

  1. منم همینجوری فکر میکنم :)

    پاسخحذف
  2. من با نتیجه ای که این بحث گرفته مشکلی ندارم و تا حدی با آن موافقم. اما تجربه هایی که داشته ام نشان میدهند این راه (منظورم این نوع استدلال) برای رسیدن به این نتیجه را درست نمی دانم.
    سوال اول من این است که آموزشی که فقط به راههای پیشگیری محدود می شود چه نوع آموزشی ست؟ اساسا می تواند چنین اموزشی وجود داشته باشد؟

    پاسخحذف