جهان بیمار بود و آیینه معصوم!

۱۳۹۵ تیر ۸, سه‌شنبه

زندگی ِ سبتیک!

saba ---> sabbatique
quand je regarde ma vie, je retrouve toute ma vie comme une longue année sabbatique
ça me fait penser que :
Y a-t-il une interaction subtile entre la personnalité et le prénom de chacun?
یک صفت در زبان فرانسه هست Sabbatique به معنی یه فرصت تفریحی و بدون مشغولیت و مسئولیت شغلی.
ریشه این واژه اسم saba ست.
اشاره به داستان قوم سبا داره.
مشهوره که در سرزمین سبا کسی کار نمی کرده . یعنی کار می کردن اما فقط کارایی که دوست داشتن .
می دونین،
وقتی نگاه میکنم می بینم این یکی از عمیق ترین وجوه شخصیتی من در همه زندگی بوده.
پیروی از آنچه دوست دارم.
وقتی نگاه می کنم می بینم همه ی زندگیم چیزی بیشتر از یک فرصت تفریحی طولانی نبوده.
هرگز نتونستم با چشم گیرترین و افسون کننده ترین پیشنهاد های مالی ، بیشتر از چند ماه تن به کارهایی بدم که دوست نداشتم .
در مقابل در برابر هیچ ...مطلقا هیچ، به راحتی همه ی وقت و انرژی و زندگیم را وقف کارهایی کردم که فقط یک ویژگی داشتن:
لذت و رضایت درونی!
می دونین ،
این ویژگی در عین شادی بخش بودن سخت غم انگیزه چرا که در واقعیت سخت و زمخت زندگی با باد هوا نمی شه زندگی کرد اما :
چه چاره وقتی خودت ، خود ِ بادی!
باد رو نه در هاون می شه کوبید و نه در جامی می شه نوشید.
باد فقط می ره ... هر لحظه به سویی ....تا از نفس بیفته و بمیره.
«کجاست خانه ی باد .... کجاست خانه ی باد؟ ...»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر