جهان بیمار بود و آیینه معصوم!

۱۳۹۵ خرداد ۱۹, چهارشنبه

سخاوت


چند روز پیش یه صحنه دیدم در حد این ویدوهای آموزش انسانیت!
اولش فکرکردم دوربین مخفیه بعد متوجه شدم لایو لایوه.
صحنه:
داشتم تو حال خودم می رفتم.
یه پسر جوون چند قدم جلوتر از من بود.
یه آقای ژولیده پولیده هم کنار خیابون نشسته بود داشت سیگار می پیچید.
پسره وقتی به آقاهه رسید گفت:
اندازه یه سیگار هم به من توتون می دین؟
آقاهه گفت:
تهشه ... ندارم دیگه.
پسره روز بخیر گفت و رفت.
هنوز چند قدم دور نشده بود که آقاهه صداش زد و گفت:
بیا جوون ... دو تا سیگار لاغر می پیچیم و هر دو می کشیم .... ایشاالله باز میرسه!
اون ایشاالله گفتنش منو کشت.
میدونین،
تنگدستی، عیار ِ سخاوته.
شاهکار سخاوت وقتیه که کم داری و خودت محتاجی و اما می بخشی .... حتی اندازه یک سیگار.
این سخاوت عظیمه ... عظیم!
سیگاری ها عظمت این سخاوت رو درک می کنن.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر