جهان بیمار بود و آیینه معصوم!

۱۳۹۶ مهر ۱۵, شنبه

سرویس پزشکی و کلیشه های اداری

کیفیت دندانپزشکی در فرانسه در مقایسه با ایران مثل تاتی تاتی یه بچه دو ساله می مونه با یه ورزشکار حرفه ای دومیدانی ... افتضاحه ... افتضاح.
حالا البته می دونم خیلی ها باورشون نمی شه اما از ما گفتنه .
دهنتون رو به دندونپزشک فرانسوی نسپرین ... بعد از دو ماه بهتون وقت می ده بعد وقتی می رین پیشش یک ربع صرف فرمالیته های اداری می کنه و بعد پنج دقیقه صرف پر کردن دندونتون ... دو روز بعد هم همون دندونی که پر کرده خالی می شه و باز شما باس برای دو ماه بعد وقت بگیرین و همین چرخه احمقانه پر و خالی شدن ادامه پیدا کنه.
خدا نصیب نکنه گیر کغ هاشون هم بیفتین.
دخترک بعد از سه هفته که بهم وقت داده، نیم ساعت گیر داده که چرا گواهی کارت درمانی تون همراهتون نیست .
می گم : خانم اولین باره همچین چیزی می شنوم.
کارت درمانی که دیگه گواهی نمی خواد.
از اون ژست های تهوع آور کارتزین می گیره می گه:
باید کلیشه های اداری رعایت بشن.
می گم : بله البته اما قبل از این کلیشه های اداری شما یک مسئولیت پزشکی دارین در قبال بیماری که داره درد می کشه.... آیا سوگندی رو که خوردین فراموش کردین؟
می گین الان چه کار کنم ... بیست کیلومتر برگردم برای شما کاغذ گواهی بیارم ؟
چیزی از من می خواین که هرگز تا امروز هیچ پزشک دیگه ای در فرانسه از من نخواسته.
صداش رو بلند می کنه :
اینجا کلیشه های اداری هم بخشی از مسئولیت پزشکی هستن. دیگران از شما نخواستن دلیل نمی شه من هم نخوام.
یک هو اون روی سگم بالا اومد.
بعضی ها سرشون داد نکشی هار می شن.
اولش که بلند بلند هی می گه وضع دندونتون خیلی نامطبوعه .
حالا اتاق انتظار هم کنار درش.
آقا من خوشم نمیاد دکترم درباره وضعیت سلامتم بلند بلند حرف بزنه طوری که بقیه هم بشنون.
گفتم :
خانم ، به من بگین الان چه باید بکنم؟
باز تکرار می کنه :
کلیشه های اداری باید رعایت بشه.
بهش گفتم : اینو قبلا هم گفتین بگین الان من چه باید بکنم.
می گه : من امروز فقط پانسمان میکنم.
دو دقیقه به پانسمان چسکی گذاشته وقت بعدی رومی ده برای دو ماه دیگه.
یه نگاه نگاه بهش کردم گفتم:
خانم دارین شوخی می کنین!
از یه طرف می گین وضع دندونم وخیمه . بعد یه پانسمان که خودتون هم می دونین تا فردا از جاش در میاد می ذارین و وقت می دین برای دو ماه دیگه.
کارتم رو بدین لطفا ... شما به کلیشه های اداریتون برسین!
فکر کردم اومدم پیش یه متخصص .
درضمن به خودم اجازه می دم واضح و روشن نظرم رو درباره سرویس پزشکی که به من ارائه دادین ابراز کنم.
شرم آوره خانم .. شرم آور ... این نوع سرویس دادن باعث شرم حرفه دندانپزشکی هست.
همچین بلند هم گفتم که اونایی که تو اتاق انتظار بودن هم بشنون.
دخترک ابله ، کله خشک .. فقط یک کلیشه اداری یاد گرفته .
یادش بخیر تو مشهد یه دندونپزشک داریم معروف به دکتر بولدوزر .
یعنی خدا شاهده ساعت ده شب باهش تماس گرفتم گفتم درد دارم.
ساعت دوازده شب وقت داد ... ساعت دو بامداد هم با دندون عصب کشی و پر شده راهیمون کرد خونه. هفته بعدش هم تاجش رو گذاشت.
ده سال پیش .
هنوز که هنوزه تکون نخورده .
دندونپزشک قبلیم تو نانت ازم پرسید این دندونتون کار کیه ؟
گفتم دندونپزشکم تو ایران.
گفت : خیلی کارش حرفه ای و تمیزه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر