جهان بیمار بود و آیینه معصوم!

۱۳۹۲ مهر ۱۵, دوشنبه

وارونگی

تو رو خدا چپه نشنوید و چپه جواب ندین!
من نمی دونم آخه این چه کاریه که بعضی ها اینقدر اصرار به چپه حرف زدن دارن!

از یک ایرانی تبعه ی فرانسه پرسیدم :
به کی می خوای رای بدی؟
  گفت: به ماری لوپن
با تعجب می گم : جدی؟؟؟
می گه : ها خر شدم دیگه !

به یکی دیگه می گم :
فرهنگ ِ ژاپن برای من خیلی جذابه
می گه : من هم عاااشقشونم
با هیجان می گم : جدی ؟!
می گه : هاااا ... فرهنگ ِ خونخوار ِ نژاد پرست تکی دارن تو دنیا

به اون یکی دیگه می گم :
دست شما درد نکنه خیلی خیلی از راهنمایی و توجه تون متشکرم
جواب می ده :
متاسفم ... چرا ناراحت شدین ... قصد فضولی نداشتم !
می گم :
بابا جان من فکر نکردم شما فضولی کردین ... من دارم ازتون تشکر می کنم . کجای تشکر ِمن ، شما نشانی از ناراحتی دیدین؟؟؟؟

من نمی دونم واقعا این چه رفتار پیچیده ایه ... رفتار پیچیده و چپه از روحیه های پیچیده و چپه میاد  ... از روحیه ای که عادت به دو بینی داره ... یک جور لوچ بودن در شنیدن و گفتن .
یک لوچی روانی که ریشه در سوئ ظن و تکبر داره

سوئ ظن، وقتی که حرف صاف و مستقیم رو پیچ دار تفسیر می کنه ... تشکر رو ناراحتی می شنوه
و تکبر وقتی که شوق و ذوق طرف مقابل رو با یک پاسخ چپه تحقیر می کنه !

می دونین،
پاسخ های وارونه در خود تمسخر و تحقیر رو مستتر دارند
و تفسیر های وارونه  نوعی عمیق از سوئ ظن و ترس را

این رفتارهای لوچ و وارونه در گفتگو باعث هدر شدن وقت و انرژی زیادی می شه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر