جهان بیمار بود و آیینه معصوم!

۱۳۹۳ شهریور ۱۶, یکشنبه

زهرا ابراهیمی و جنیفر لارنس!

مقایسه جالب دو مورد انتشار فیلم های خصوصی زهرا ابراهیمی و جنیفر لارنس در مقاله ای در سایت ایران وایر،
 منو یاد اون روزهایی انداخت که فیلم خصوصی منسوب به خانم ابراهیمی دست به دست می چرخید و شده بود اسباب سرگرمی و البته سخنرانی های اخلاقی یه مشت آدم در گِل روزمرگی و بی عرضگی مانده
. 
می دونین 
یه چیزهایی رو آدم هیچ وقت فراموش نمی کنه ... هیچوقت!
یادمه تو یه مجلس مذهبی زنانه اغلب خانم های متشخص و خانواده دار حس حیا و عفتشون با این موضوع حسابی تحریک شده بود و افتاده بودن رو دور لعنت و نفرین بی حیایی این زن جوان و آدم هایی مثل او که تهدیدی هستن برای کانون خانواده و از راه به در کردن مردها.
یادمه در مقابل یکی از خانم ها که لحنش مملو از نفرت بود این فرض رو مطرح کردم که از کجا مطمئن هستید این فیلم مربوط به این خانمه ؟
اون هم خیلی طبیعی و با اعتماد به نفس گفت خودش فیلم رو چند بار دیده و مطمئنه!
با تعجب به زن نگاه می کردم و با خودم فکر می کردم این حجم نفرت در وجودش ریشه در چه چیز داره؟ .... در اخلاق یا در نقصان های خودش؟ ... آیا این حیا و عفتی که اینطور با نفرت داره ازش دفاع می کنه واقعا ریشه در اخلاق داره یا ریشه در اضافه وزن و زیبایی که خودش ازش محرومه ؟
می دونین 
هیچ جمله ای به اندازه شعر فروغ توصیف گر این آدم ها و تقدس های بی شرمانشون نیست. آدم هایی که با نهایت وقاحت به خودشون اجازه می دن چشم هاشون رو به زندگی خصوصی مردم بدوزن و بعد از اون ماسکی درست کنن برای اخلاق و شرمی که ندارن!
....
و بر فراز سر دلقکان پست
و چهره وقیح فواحش
یک هاله مقدس نورانی
مانند چتر مشتعلی می سوخت! 
........

لینک مقاله ایران وایر :
http://iranwire.com/features/6514/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر