جهان بیمار بود و آیینه معصوم!

۱۳۹۲ دی ۳, سه‌شنبه

معنا و پوچی



یه دوستی این نقل قول از دیوید لینچ رو تو فیس گذاشته بود که :
The concept of absurdity is something I'm attracted to
David Lynch
"مفهوم پوچی موضوع جالبی برای من هست ."
راستش هر چی نگاه می کنم می بینم برای من کاملا وارونه است.
این معنا هست که برای من جالبه چون پوچی از دید من بذات هست. این معنا هست که خلق می شه . برای همین برای من جالب تره . چیزی که نیست اما ما خلقش می کنیم .
معنا !
در پوچی سادگی روشنی وجود داره. آنقدر روشن و ساده که از شدت روشنی دیدنش سخت شده.
پیچیدگی ها در معنا ها هستند. معناهایی که ما خلق می کنیم. متضاد و گاه متناقض.
برای من معنا ها درست به خاطر تناقضاتشون جالب هستند. آدمیزاد معنا های پیچ در پیچ و متناقضی خلق کرده!
در واقع هزارتویی پیچ در پیچ از معنا رو آفریده و خودش رو درش گیر انداخته.

 معنا طفیل پوچی ست.
پوچی ساده و روشنه ... اونقدر  که دیدنش در میان این همه معنا های طفیلی سخت شده !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر