جهان بیمار بود و آیینه معصوم!

۱۳۹۵ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

تفاوت، فاصله

عزیزی که صداش می کنم «گوسفند استرالیایی من»،
امشب در خلال گفتگو درباره ی تفاوت ِ دو مفهوم ِ «فاصله» و «تفاوت»، جمله ای گفت که با هیچ چیز جز به اشتراک گذاشتنش، نمی تونم این هیجان ِ ناشی از وضوح ِ مفهوم به واژه رو در خودم اندکی آرام کنم.
گفت:
تفاوت وقتی با تفاهم، عدم فاصله، همراه بشه موجب ِ پویایی، همگرایی و کمال می شه حال آنکه 
تفاوت وقتی با عدم تفاهم، فاصله، همراه بشه موجب وهم، واگرایی و سقوط می شه.
به امام هشتوم که راست و درست گفت.
می دونین،
زمانی کسی بود که مثل مرگ و زندگی با هش متضاد و متفاوت بودم.
با این همه هیچ فاصله ای بین ما نبود.
این تفاوت و در عین حال عدم فاصله بین ما دو نفر موجب ِ یک دوره ی مملو از چالش و در عین حال ادراک همراه با اشتیاق در هر دو ما شده بود.
گمانم همان چیزی که بهش عشق می گن.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر