جهان بیمار بود و آیینه معصوم!

۱۳۹۳ فروردین ۵, سه‌شنبه

گربه های نانت




اجازه بدین یکی از آسوده ترین موجودات روی زمین رو بهتون معرفی کنم.
این سرکار خانم پیشی دانشگاه نانت که اگه دنیا رو آب ببره دنیای امن و آسوده ایشون اما آب از آب تکون نمی خوره.
پیرامون این خانم اونقدر امن و امانه که ایشون گاهی اوقات وسط راهرو می گیرن می خوابن. به عهده بقیه ست که مزاحم خلوت ایشون نشن حتی اگه  خلوتش رو وسط سالن یا رهرو یا راه پله ها پهن کنه.
صبحانه و نهار و شامش هم همیشه به لطف جوانان حیوان دوست، شاهانه و کافیست. ضمن اینکه به وفور از بوس و بغل و نوازش دانشجوها هم برخورداره.

این سرکار خانم تنها نمونه از گربه های گارفیلدی در نانت نیست. در واقع همه گربه هایی که من تا حالا دیدم همین ظاهر و رفتار رو دارن.
فربه، آسوده و مطمئن از آدم ها!
در رفتار بعضی هاشون حتی نوعی تکبر شاهانه هم مشاهده می شه. وقتی به جای جواب میوی آدم چشم تنگ می کنن و متکبرانه سر بر می گردونن.

یک بار به عنوان یک آزمایش سعی کردم بینم اصلن می تونم باعث ترس یک گربه نانتی بشم یا نه!
روی دیوار نشسته بود و  مدام در برابر میوهای مهربانانه من چشم تنگ می کرد و بی محلی. از این همه بی توجهی عصبانی شده بودم  و با لحنی خوفناک شروع کردم به چخه و پیشته کردن اما دریغ از حرکتی. انگار اصلا این صداها در فرهنگ لغتش وجود نداشت. دمش رو روی هوا تکونی داد و با بی محلی کامل سر برگردوند.  من هم محل رو ترک کردم . سریع! با احساسی جریحه دار شده . احساس سوسک شدن در برابر گربه ای!

شاید که بشه گفت رفتار حیوانات شهری بازتابی ست از سلامت روانی و فرهنگ اجتماعی شهری که درش زندگی می کنند.
یادم هست در مشهد گربه ها لاغر و ترسو بودند.
در آنکارا گربه ها لاغر اما کمتر ترسو بودند.
در نانت گربه های شهری همه انگار فتوکپی از روی گارفیلد هستند.
به گمونم می شه گفت:
حیوانات شهری ترمومترهای سلامت روانی و فرهنگ اجتماعی!
 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر