جهان بیمار بود و آیینه معصوم!

۱۳۹۳ فروردین ۱۱, دوشنبه

زایمان به سبک فرانسوی


شاید براتون جالب باشه. راستش شنیدنش واس خودم خیلی جالب بود. :)

یه دوست ایرانی که بچه اش تو فرانسه به دنیا اومده برام تعریف می کرد روز زایمانش وقتی برده بودنش تو اتاق زایمان، خوب به طور معمول گاهی از شدت درد داد و فریاد می زده.
می گفت در این واویلا می دیدم که هی پرستارها میان در اتاق رو باز می کنن و با تعجب یه سرکی تو اتاق می کشن و با چشم های گرد و دهان باز یه نگاه میندازن و می رن.
می گفت من اون روز فکر می کردم تنها زنی هستم که به بخش زایمان آوردن چون همه اتاق های دیگه ساکت بودن.

روز بعد اما وقتی دکترش برای معاینه اش میاد و باهش حرف می زنه بهش می گه :
خانم ! من در عمر پزشکیم موردی مثل شما ندیده بودم. زایمان شما یکی از تجربیات فاجعه آمیز در حرفه پزشکی من بود.
دوستم با تعجب می پرسه: چرا آقای دکتر؟ همه چیز که خوب پیش رفت!

دکتر می گه : خانم ! البته برای شما خوب پیش رفت اما شما من رو تا حد مرگ ترسوندید. من هرگز زنی رو ندیده بودم که اینطور داد بزنه!
همه پرستارهای بیمارستان فکر می کردند من دارم شما رو می کشم!


دوستم می گه : آقای دکتر خوب من درد شدیدی داشتم.
دکتر می گه : خانم همه درد شدیدی دارن. اون روز سه نفر دیگه هم همزمان با شما در حال زایمان بودن. آیا شما صدایی ازشون شنیدین؟
دوستم اظهار ناباوری می کنه و می گه آقای دکتر ممکن نیست در اون شرایط کسی داد نزنه.
بعد دکتر می برش به اتاق های زایمان و دوستم با چشم های خودش می بینه که زن ها در حال زایمان اشک می ریختن اما هیچ صدایی ازشون در نمیومده جز ناله های خفیف.
می گفت اینجا داد و فریاد کردن کار ناپسندیه حتی سر زایمان!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر