ببینین چه نکته جالبی داریوش کریمی درباره رسانه ها و شبکه های اجتماعی می گه.
این که این شبکه ها اجتماعی آدم های هم فکر و مشابه رو دور هم جمع می کنه و به تعبیر زیگموند باومن
« یک پاسگاه مرزی درست می کنه که درون آن فقط با همفکران خود در ارتباط هستید»
به این ترتیب شما در چرخه ای از فکرهای تکراری قرار می گیرید که امکان مشاهده و فهم دیگری رو ازتون می گیره.
مثالی که در مورد نسل کشی توتسی ها در رواندا می زنه جالب و در عین حال هشداردهنده است.
آغاز یک جنگ، نسل کشی از یک مرکز رادیویی که کارش پخش موسیقی بوده!
اما
بلافاصله بر نکته ای که داریوش کریمی می گه می توان نکته ای دیگر افزود ..... نکته ای که ونداد زمانی، مدیر مسئول مجله اینترنتی مرد روز، بر این نکته نوشت.
ونداد زمانی:
این که این شبکه ها اجتماعی آدم های هم فکر و مشابه رو دور هم جمع می کنه و به تعبیر زیگموند باومن
« یک پاسگاه مرزی درست می کنه که درون آن فقط با همفکران خود در ارتباط هستید»
به این ترتیب شما در چرخه ای از فکرهای تکراری قرار می گیرید که امکان مشاهده و فهم دیگری رو ازتون می گیره.
مثالی که در مورد نسل کشی توتسی ها در رواندا می زنه جالب و در عین حال هشداردهنده است.
آغاز یک جنگ، نسل کشی از یک مرکز رادیویی که کارش پخش موسیقی بوده!
اما
بلافاصله بر نکته ای که داریوش کریمی می گه می توان نکته ای دیگر افزود ..... نکته ای که ونداد زمانی، مدیر مسئول مجله اینترنتی مرد روز، بر این نکته نوشت.
ونداد زمانی:
داریوش کریمی درباره رسانه ها و شبکه های اجتماعی می گه:
شبکه ها اجتماعی آدم های هم فکر و مشابه رو دور هم جمع می کنه و به تعبیر زیگموند باومن « یک پاسگاه مرزی درست می کنه که درون آن فقط با همفکران خود در ارتباط هستید»
شبکه ها اجتماعی آدم های هم فکر و مشابه رو دور هم جمع می کنه و به تعبیر زیگموند باومن « یک پاسگاه مرزی درست می کنه که درون آن فقط با همفکران خود در ارتباط هستید»
اما شاید بشود برعکس ادعایش، این تعریف را به اکثر رسانه های ایرانی نظیر خود بی بی سی فارسی نسبت داد
که با بودجه دولتی ( داخلی یا خارجی) کار می کنند و باید نگاه مشخصی را توسط تیم و باند مشخص تهیه ببینند.
که با بودجه دولتی ( داخلی یا خارجی) کار می کنند و باید نگاه مشخصی را توسط تیم و باند مشخص تهیه ببینند.
متاسفانه اکثریت ژورنالیسم ایرانی 40 سال گذشته همیشه نگاهش به دولت ها بوده است. اصلا برای سلیقه مردم نوشتن و در بازار رقابت ها، توجه مردم را جلب کردن ضرورتی ندارد چون پول شان را مردم نمی دهند.
مثل دولت های ما که محتاج مالیات و رای مردم نیستند.
لینک گفتگوی داریوش کریمی:
https://www.youtube.com/watch?v=PtKp2pgVQiY&t=693s
مثل دولت های ما که محتاج مالیات و رای مردم نیستند.
لینک گفتگوی داریوش کریمی:
https://www.youtube.com/watch?v=PtKp2pgVQiY&t=693s
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر